Prossto na co dzień -schylasz się? podnosisz? dźwigasz? przeczytaj!

Na co dzień wykonujemy bardzo wiele ruchów zupełnie naturalnie i nie zastanawiamy się co to znaczy dla naszego kręgosłupa. 
Dzieje się tak do pewnego momentu…kiedy kręgosłup nie da o sobie znać…bólem. Lepiej do tego nie doprowadzać, wszyscy dobrze wiemy, że prewencja jest najlepszym lekarstwem. Dobrze jest więc wiedzieć na co zwracać szczególną uwagę!

Są ruchy mniej i bardziej obciążające. Do tych bardziej obciążających należy SCHYLANIE SIĘ, zwłaszcza gdy musimy podnieść coś ciężkiego… Która z nas nie musi podnieść ciężkiej siatki z zakupami? Podnieść przesłodkiej pociechy ważącej ponad 10kg? Przestawić coś ciężkiego w mieszkaniu?

podnoszenie3

Jak się zatem schylać?
–> Dla osób regularnie praktykujących pilates w ProSSto, najprościej rzecz ujmując, schylanie się to nasz „PILATESOWY PRZYSIAD” (pilates squat oryginalnie brzmiące ćwiczenie wg metody BCP*)
1. TRZYMAJ PION! Jeśli chcesz się schylić zrób to w pionie, w jednej linii. Unikaj skrętu tułowia, gdzie jedna strona jest bardziej obciążona.
2. PODPÓR Z MIĘŚNI BRZUCHA! To podstawa! Podnosząc coś ciężkiego z podłogi musisz zaangażować głębokie mięśnie brzucha, które stabilizują i chronią odcinek lędźwiowy kręgosłupa.
3. PRZYSIAD! Bezpiecznym ruchem schylania się jest przysiad: jednocześnie zegnij kolana i biodra pochylając tułów do przodu. Możesz spróbować to zrobić bokiem do lustra (co regularnie ćwiczymy w ProSSto!) i sprawdzić swoją pozycję:
– palce stóp, kolana i barki powinny być w jednej linii
– kręgosłup wydłużony, czyli nie ma przygarbionej sylwetki
– pośladki w ustawieniu, jakbyś chciała usiąść na stołku.
– tak samo wracasz do pozycji stojącej, równomiernie prostując stawy.
4. WOLNO! Ruchy wykonuj powoli. Nie śpiesz się. Nie szarp.

Jeśli chcesz praktykować z nami, nie tylko „pilatesowy przysiad” ale przede wszystkim angażowanie głębokich mięśni tak potrzebnych w życiu codziennym zapraszamy do ProSSto!

PAMIĘTAJ! Pilatesowy przysiad gdy schylasz się! Już zacznij wdrażać w swoją codzienność!

Reklamy