Czy zastanawialiście się kiedyś jak stoicie?

stanie1

 

Czy obserwowałaś kiedykolwiek ludzi jak stoją? W kolejce, w autobusie, tramwaju…
Czy zastanawiałaś się nad tym jak Ty sama stoisz? Jaką pozycję przyjmujesz? Co czujesz podczas stania

Stanie to kolejna banalna, trochę błaha czynność do której nie przywiązujemy żadnej wagi! Stanie to stanie, i tyle!
A jednak nie do końca.
Możemy znów poprawić nasz komfort, sprawić, że lepiej się poczujemy, że będzie nam wygodnie… Możemy sprawić, że nasze narządy wewnętrzne nie będą uciśnięte, ale będą swobodnie oddychać, że krew będzie swobodnie krążyć dostarczając tlen komórkom w całym naszym ciele.

Jak zatem stać?
To znów pozycja podstawowa, którą ćwiczymy w ProSSto, od której wielokrotnie zaczynamy zajęcia. Wiecie dobrze, ile czasu zajmuje poprawienie każdej osoby i wytłumaczenie o co chodzi z tym staniem…
1. Kręgosłup wydłuż, hasło „czubek głowy do sufitu” każdej osobie znającej ProSSto wiele mówi
2. Nogi: rozstawione na szerokość bioder, obie obciążone równomiernie, poczuj 3 punkty podparcia pod stopą: duży palec, mały palec, pięta.
3. Kolana miękkie (nie przeprostowane, ani nie ugięte)
4. Barki na jednej linii z biodrami
5. Żebra ciężkie zostaw w dole (nie wypychaj do przodu)
6. Łopatki zaokrąglone (nie ściągaj łopatek jak za dawnych lat szkolnych!!!)
7. Barki zostaw nisko (daleko od uszu), wydłuż szyję.

To podstawowe hasła, które możesz łatwo zapamiętać.

Oczywiście, jako wisienka na torcie, poczuj zaangażowanie przestrzeni „pępek-kość łonowa” –> to takie uczucie jakbyś była zapięta nieco w ciasnych dżinsach. To głębokie mięśnie dna miednicy, które możesz ćwiczyć w każdej pozycji w każdym miejscu. Ich regularna praca pozwala na zdrowie każdej kobiety, o czym mówimy na naszych zajęciach.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych pozycjach pilatesowych czy angażowaniu głębokich mięśni dna miednicy zapraszamy do ProSSto!

stanie2

Reklamy