Pilates odpowiedzią na problemy współczesnego człowieka czyli dla kogo?

_a214439

Bardzo często pytacie się nas czy dacie sobie radę na ćwiczeniach Pilatesa. Zgłaszacie nam swoje różne problemy związane z bólami kręgosłupa, przebytymi operacjami, chorobami, słabą kondycją, wiekiem pytając się czy te ćwiczenia są dla Was, czy możecie je wykonywać, czy sobie poradzicie?

Odpowiadając na Wasze kluczowe pytania – dla kogo jest Pilates? co to są za ćwiczenia? kto może je wykonywać? czy są przeciwskazania? odpowiadamy – Pilates jest odpowiedzią na problemy współczesnego człowieka – spędzającego długie godziny w pozycji siedzącej, przed komputerem lub w samochodzie. Współczesny świat wymaga od nas bardzo dużo – szybkie tempo życia, stres, siedzący tryb życia, nieprawidłowa postawa i ciągłe napięcia. Wszystko to kumuluje się w ciele i szybko daje o sobie znać. Obecnie, już trzy czwarte Polaków cierpi na schorzenia kręgosłupa, za tym idzie ból, ograniczenie ruchu i dyskomfort życia. 

PILATES w ProSSto to terapia ruchem dla każdego, kto potrzebuje profesjonalnego, specjalistycznego, indywidualnego podejścia nakierowanego na zdrową i prawidłową pracę narządów ruchu (kręgosłup, stawy, mięśnie). 

Pilates w ProSSto prowadzony zgodnie z metodologia światowej szkoły Body Control Pilates w Londynie, odpowiada wszystkim potrzebom związanym z budowaniem prawidłowej postawy, prawidłowego poruszania się oraz ze zdrowym układem kostno-stawowym

_a214502

– KŁOPOTY Z KRĘGOSŁUPEM…   skarżysz się na dolegliwości związane z kręgosłupem, często odczuwasz ból, dyskomfort w odcinku szyjnym, piersiowym czy lędźwiowym lub masz już zdiagnozowane schorzenie (np. dyskopatia czy choroba zwyrodnieniowa). Wiesz, że ćwiczenia kręgosłupa są wskazane, chcesz ćwiczyć ale konieczna jest mądra i bezpieczna terapia ruchem, która wspomaga  i zapobiega nawrotom czy postępowi choroby – mówimy tutaj o ćwiczeniach mobilizujących i uelastyczniających kręgosłup jak również o ćwiczeniach wzmacniających mięśnie odpowiedzialne za stabilizację kręgosłupa.   

– PO OPERACJI, KONTUZJI, URAZIE  jesteś po kontuzji, urazie lub nawet po operacji, być może za Tobą również rehabilitacja, pragniesz powrócić do pełnej formy fizycznej w bezpieczny i zdrowy sposób lub nawet nie możesz już kontynuować intensywnego, forsownego sportu jak do tej pory. Musisz sobie zdawać sprawę, że brak odpowiednich ćwiczeń po operacji gwarantujących utrzymanie zdrowego kręgosłupa, zwiększa ryzyko ponownej operacji.  

 – ODCZUWASZ NAPIĘCIA MIĘŚNIOWE  spędzasz cały dzień w pracy, za kółkiem, przed komputerem, często w siedzącej, zgiętej pozycji. Czujesz, że stres i napięcia dnia codziennego kumulujesz w ciele: sztywność ciała, napięcia barków, karku, zbite i przykurczone a przez to bolesne miejsca w całym ciele –  zdecydowanie potrzebujesz tzw. naturalnego stretchingu powięziowego, który przynosi rozluźnienie, elastyczność, harmonię w ciele.  

 PROBLEMY ZE STAWAMI  odczuwasz sztywność, dyskomfort ruchu czy brak pełnego zakresu ruchu, być może masz już zwyrodnienia. Powodem jest najczęściej siedząca, w zgięciu pozycja oraz brak ruchu na co dzień – nieporuszany staw nie jest właściwe naoliwiony, gdyż nie produkuje błony maziowej, przez co sztywnieje. Każdy staw potrzebuje funkcjonalnych ćwiczeń we wszystkich zakresach ruchu (wyprost, otwarcie, rotacja) aby ograniczenia nie postępowały. 

MASZ 40+ I POTRZEBĘ INNEGO RUCHU  chcesz być aktywna i w dobrej formie, chcesz ćwiczyć ale czujesz potrzebę innej aktywności ruchowej gdyż tradycyjna fitnesowa forma ruchu jest dla Ciebie za szybka i zbyt forsowna. Być może potrzebujesz świadomościowego treningu body&mind, który zapewnia lepszy kontakt z własnym ciałem, holistyczną pracę nad wszystkimi partiami mięśniowymi, wyciszenie i relaksację poprzez włączenie umysłu do ćwiczeń. 

– SENIOR…  jesteś w dojrzałym wieku, czujesz potrzebę ruchu i aktywności fizycznej ale bezpiecznej i stabilnej, która pozwoli dłużej cieszyć się życiem w pełnej sprawności. W dojrzałym wieku kluczowa jest praca nad równowagą, stabilizacją i koordynacją ruchu (ręka, noga, oko, oddech), jak również funkcjonalne ćwiczenia mobilizujące kręgosłup i uruchamiające wszystkie stawy.

 – W CIĄŻY…  jesteś w ciąży i potrzebujesz odpowiedniego jak na ten czas ruchu – bezpiecznego dla Ciebie i Twojego brzuszka, ćwiczeń pozwalającym utrzymywać prawidłową pozycję ciała i kręgosłupa, które to zmieniają się w czasie ciąży. Chcesz zapobiegać dolegliwościom ciążowym takim jak ból kręgosłupa, napięcia czy obrzęki oraz przygotować się do porodu. W tym czasie potrzebujesz ćwiczeń mięśni głębokich  oraz mięśni dna miednicy, które należy odpowiednio przygotować do porodu – zarówno wzmacniać jak i umiejętnie rozluźniać gdyż tylko tak przygotowane mięśnie pomogą Twojemu maluszkowi prawidłowo przyjść na świat a Twojemu ciału szybciej wrócić do formy po porodzie.   

 MŁODA MAMA…  właśnie urodziłaś dziecko, pragniesz wrócić do formy, w efektywny sposób popracować nad  osłabionymi przez ciążę i poród mięśniami. Właściwe ćwiczenia mięśni dna miednicy oraz mięśnia porzecznego brzucha połączone z oddechem są kluczowe dla młodych mam aby wspomagać zespolenie kresy białejco ma znaczenie  dla wyglądu naszego brzucha, podbrzusza, talii.   

PILATES  w ProSSto jest specjalistycznym, terapeutycznym ruchem gdzie oferujemy pełen profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego uczestnika zgodnie ze standardami zatwierdzonymi przez EHFA (‚Europen Health and Fitness Associaion’) z siedzibą w Brukselii.  

PS. Zanim zdecydujesz się na ćwiczenia Pilatesa u jakiegokolwiek nauczyciela w dowolnym miejscu/studio/klubie upewnij się czy prowadzone zajęcia Pilatesa są zgodne na zasadami Pilatesa. Dopytaj jaką metodą nauczają, jakie przygotowanie ma instruktor, jaką szkołę skończył? Pamiętaj, iż różne odmiany Pilatesa typu Power Pilates mogą nie być odpowiednie na Twoje schorzenia.

Reklamy