„Aby staw był zdrowy, musi być ruchomy”

SIB_9650a (Copy)

Większości naszych Klientów dokuczają problemy z kręgosłupem, są po operacjach lub chcą ich uniknąć, czasem wręcz mają „skierowanie” na ćwiczenia Pilates od swojego lekarza. Na szczęście, edukacja wśród lekarzy jest na coraz wyższym poziomie, wiedza o prewencji zamiast interwencji rośnie i coraz częściej przychodzą do nas Klienci mówiąc, iż lekarz skierował mnie na ćwiczenia Pilates.

„Aby staw był zdrowy, musi być ruchomy”! Zawsze to powtarzamy na zajęciach.
– Są ruchy, których kręgosłup potrzebuje każdego dnia. Niestety z racji naszego siedzącego stylu życia i braku ruchu, nie zapewniamy naszemu kręgosłupowi tego, czego on potrzebuje czyli zgięcia, rotacji, wyprostu, zgięcia bocznego. To są ruchy, których kręgosłup potrzebuje każdego dnia, w przeciwnym wypadku zaczyna sztywnieć i zamiera w pozycji, w której ustawiamy go na co dzień.

– Kręgosłup, który się nie porusza traci elastyczność, zaczyna się „skracać” gdyż siła grawitacji ciągnie go do dołu a przestrzenie między kręgami zmniejszają się… Dalej pojawia się już tylko dyskomfort, ból, dyskopatia. Aby tego uniknąć należy mobilizować kręgosłup co zapewnia mu większą elastyczność i właśnie wydłużenie a dolegliwości zmniejszają się lub ustają.


– Pamiętajmy, że nasze ciało to holistyczny mechanizm, jeżeli pojawia się problem w jednym stawie, z czasem zaczynamy mieć problemy z kolejnymi stawami. I tu nie chodzi tylko o kręgosłup lecz również o pozostałe stawy jak staw barkowy czy biodrowy. Skrócony mięsień biodrowo-lędźwiowy nie pozostanie bez konsekwencji dla naszego kręgosłupa lędźwiowego, przykurcz w obręczy barkowej daje dolegliwości w odcinku szyjnym, napięta tylna taśma całego ciała ma kluczowe znaczenie dla właściwej mobilizacji i zdrowia naszego kręgosłupa.
 Musimy zmuszać nasze stawy do codziennego ruchu ale czy my na co dzień dajemy naszym stawom okazje do rotacji, wyprostu? Nie ma takich ruchów kiedy non stop siedzimy mając dłonie na kierownicy lub na klawiaturze komputera 🙂 Należy zadbać o zgięcia i wyprost stawów biodrowych, które rozciągają mięsień biodrowo-lędźwiowy i uruchamiają pośladek, ruchy rotacyjne bioder takie jak odwodzenie kolana na zewnątrz, prawidłowy ruch łopatki kiedy poruszamy rękoma, pełen zakres wyprostu w barku itp.

SIB_9708 (Copy)

– Należy również pracować nad elastycznością całego ciała i to w naturalny sposób… my nazywamy to „naturalnym stretchingiem”… czyli pracować nad wydłużaniem wszystkich partii mięśniowych jak i całych taśm powięziowych (przedniej, bocznej, tylnej). Taka praca daje duże poczucie wydłużenia, rozluźnienia, wysmuklenia, w dłuższym czasie efektem jest większa elastyczność i gibkość ciała.

A nie każdy wie, że elastyczne ciało zapewnia nam większe bezpieczeństwo i lepszą ochronę w przypadku upadku czy urazu.

 

SIB_9842 (Copy)SIB_9805 (Copy)SIB_9798a (Copy)SIB_9650a (Copy)

Zapraszamy, Studio ProSSto!

Reklamy